YAMAHA Szkoła Muzyczna

Szkoła Muzyczna Yamaha – Rzeszów Łańcut LeżajskKolbuszowaPrzeworsk
Wiek uczniów:

dzieci w wieku wczesnoszkolnym od 6 lat

 

Czas nauki:

Lekcje indywidualne: raz w tygodniu po 30 min (teoria + nauka gry na instrumencie)

Lekcje indywidualne: raz w tygodniu po 45 min (teoria + nauka gry na instrumencie)

Lekcje grupowe: raz w tygodniu po 55 min (teoria + nauka gry na instrumencie)

 

Osób na grupę:

Lekcje odbywają się indywidualnie albo w grupach (w zależności od programu i poziomu umiejętności)

Radosne i rozwijające granie na keyboardzie skierowane jest do dzieci od 6. roku życia. Rozwija wyobraźnię, uwrażliwia, pomaga zaszczepić w dziecku miłość do muzyki. Szkoła Muzyczna YAMAHA w Rzeszowie i Łańcucie oferuje profesjonalną i skuteczną naukę gry na keyboardzie dla dzieci, młodzieży, osób dorosłych. Szkolimy również nauczycieli.

Keyboard to instrument, który posiada niezliczone zalety i potrafi dostarczyć wielu emocji. W placówce edukacyjnej YAMAHA grę na keyboardzie traktujemy z wielką powagą i dokładamy wszelkich starań, aby wykształcić w uczniach ponadprzeciętne umiejętności w tym zakresie. Nie jest to bowiem instrument „samogrający”. Traktowanie go w ten sposób jest wielkim błędem i niemal zniewagą dla kompetentnego muzyka.

Poprzez rozpoczęcie nauki gry na keyboardzie w placówce edukacyjnej YAMAHA dziecko wchodzi w piękny świat muzyki, poznaje jego specyfikę i uczy się gry na instrumencie. Podczas zajęć maluchy uczą się w grupie grać melodie, znane i nieznane piosenki. Lekcje odbywają się raz w tygodniu i są wysoce pomocne w zaszczepieniu w dziecku pasji do muzyki i gry na instrumentach. Nad postępami maluchów czuwają wykwalifikowani nauczyciele, którzy starają się maksymalnie motywować dziecko i w pozytywny sposób zachęcać je do pracy.

W Szkole Muzycznej YAMAHA keyboard zdecydowanie nie jest wesołym „samograjem”. Traktujemy ten instrument poważnie i od początku uczymy dzieci gry na dwie ręce (klucz wiolinowy i basowy). Dzięki temu można z powodzeniem kontynuować naukę gry na innym instrumencie klawiszowym – pianinie lub fortepianie.

Opracowany przez specjalistów program nauczania w zakresie gry na keyboardzie kładzie nacisk na grę na dwie ręce od pierwszego kontaktu z instrumentem (w kluczu basowym oraz wiolinowym). Dzięki temu zdobywamy również kompetencje w zakresie gry na fortepianie czy pianinie. Szkoła YAMAHA dba w sposób kompleksowy o to, aby studenci zdobyli możliwie wysokie kompetencje, gdyż sukces ucznia traktujemy jak swój własny.

W keyboardzie tkwi niesamowity potencjał techniczno-muzyczny. Nie mniej jednak tylko prawidłowe i profesjonalne jego wykorzystanie gwarantuje, że nasza gra zostanie doceniona i zachwyci publiczność. W placówce edukacyjnej YAMAHA kładziemy nacisk na wszechstronną edukację muzyczną. Uczymy grać, pomagamy wykształcić słuch muzyczny, uczymy aranżowania utworów. Pracując wykorzystujemy bardzo szeroki repertuar i bardzo zróżnicowane style.

Jaki jest cel przewodni nauki gry na keyboardzie skierowanej do dzieci?

– opanowanie materiału w zakresie różnorodnych stylów muzycznych i szczegółowe zapoznanie się z nimi

– nauka czytania nut

– nauka grania z nut

– rozwój zdolności dziecka w zakresie aranżacji, improwizacji, linii melodycznej, rytmu, kształcenia słuchu, harmonii

– rozwój kreatywności

W jakim wieku dzieci mogą rozpocząć naukę gry na keyboardzie?

Zajęcia są skierowane do dzieci od 6. roku życia, młodzieży i doroślych.

Jak liczna jest grupa obecna w trakcie prowadzenia zajęć?

Lekcje mogą odbywać się w grupach oraz indywidualnie. Liczebność grupy jest ustalana na podstawie poziomu uczestników i wybranego programu.

Jak długo trwają lekcje?

Zajęcia lekcyjne trwają 45 minut lub 55 minut (w zależności od tego czy zdecydujemy się na edukację indywidualną, czy też w grupie). Prowadzone są raz w tygodniu. W trakcie zajęć ma miejsce nauka teoretyczna oraz praktyczna gry na instrumencie.

Cel przewodni:

– opanowanie materiału w różnych stylach muzycznych
– poznanie różnych styli muzycznych
– czytanie nut
– granie z nut (zarówno w wersji klasycznej – fortepian, jak i rozrywkowej)
– rozwój zdolności wykonawczych i twórczych, jak: => harmonizowanie, aranżacja, improwizacja
– praca nad LINIĄ MELODYCZNĄ, HARMONIĄ, RYTMEM, GRĄ ZESPOŁOWĄ, KSZTAŁCENIEM SŁUCHU oraz KREATYWNOŚCIĄ